lifeofbella

Alla inlägg under juli 2010

Av Isabell - 30 juli 2010 22:53

Hahahah ja jag har inte så mycket att säga mer än att jag sitter hemma hos mig med bästaste Anna :D. Tittar lite på tv och tar det lugnt, åt mcdonalds innan :D. Blir en lugn fredag efter en tuff jobbar vecka :p. Speciellt idag :O. Va vad det för väder liksom, bara en massa regn hela dagen :O.

Aja idag fyller iallafall min älskade mormor 70 år så grattis till henne :D. Blir lite firande imorgon med mat och tårta. Vågar man hoppas på lite fint väder? Min morbror och hans fru kommer ner från småland och de kör motorcyklarna. Så imorgon ska jag förhoppningsvis få åka en runda :D. Efter kalaset åker jag hem till Anna, sen vet man inte vad som händer :P


Ni får ha en trevlig fredagkväll ;)

Av Isabell - 29 juli 2010 19:16

Med det menar jag inte att dagen varit dålig utan att jag har haft väldigt mycket otur på jobbet. Lite skador, höll på att bli dränkt och sen detta underbara vädret ( i malmö). Ja skador : rev upp nagelbandet när jag skulle laga trimmern, skulle lyfta upp en ställning med vattenslang på bilen rev upp en bit av armen på gräsklipparen som stog brevid. Gjorde ju ont så jag drog undan armen vilket gjorde att ställningen typ trilla o vad kom imellan om inte min tumme ;). Dränkningen : hade vattenspridare på en gräsmatta, när vi åkte dit för att stänga av den och ta in den så såg vi att den redan var avstängd och flyttad för en gräsklippare varit där o klippt. Så jag går då fram till vatten kranen för att dra ut slangen o snurra ihop den på ställnigen. Men Pofffffff sa det och där var vatten precis överallt och jag va blött nästan från topp till tå. Då visade sig att smarthuvudet inte hade stängt av kranen utan bara skruvar på spridaren så det inte kom vatten från den. Flög upp i luften när vattnet sprutade men var ju såklart tvungen att springa dit igen med en nyckel för att stänga av den.

Sist men inte minst vädret : Det har ju varit så finns och varmt de senaste dagarna. Så vi hade planerat att åka och rida hästarna i havet. men ikke det nä. För såklart var det tvunget att vara dåligt väder just idag. Ahhhhhhhhh va inte glad ska jag säga. Så nu sitter jag här framför datorn och tittar ut medans det regnar för fullt där ute, alltid trevligt eller inte :(.


Aja imorgon är det fredag i allafall :D. Vem vet kanske blir lite helsingborg festivalen i helgen med min Anna :D. Men nästa söndag då smäller det. Fan va jag längtar, För då är det SVENSKA DERBYT så underbart :D AAHHHHH-

Av Isabell - 27 juli 2010 20:26

Ibland önskar jag att det fanns en knapp man kunde trycka på så att hjärnan stängde av sig. Är på trött på min nu. Känns som jag bara tänker och över analyserar precis allt. Vilket inte precis gör så att jag känner mig glad, utan ledsen och deppig, hela tiden. Har ingen direkt annledning det bara händer. Tankarna handlar om saker jag förlorat och saker jag drömmer om att göra och att få uppleva. Drömmarna känns så nära men ändå så långt borta. Känns även som jag har ett hål i hjärtat som jag skulle vilja fylla men vet inte riktigt om jag vågar :/. Vågar inte ta chansen. smärtan om jag skulle blivit nekad skulle varit alldeles för stor. Vet inte vad jag ska ta mig till...  

Av Isabell - 26 juli 2010 17:02

Hela helgen har spenderats med min underbara vän Anna :D. Och den har varit helt underbar. Lördag morgon så åkte vi ut till stallet och red. Jag red Exenetos ( köttbullen) och hon Druid. Det var en riktigt busig tur för hästarna va verkligen pigga. Rundan började i skogen där precis allting var läskigt  såklart. Där var en stor vit plastpåse som attackera köttbullen, trodde han iallfalla :P. och Druid? ja där vet vi inte vad han sysslade med han hoppa och stutsa för allt :P. Det är inte lätt att vara pigga fullblod. Sen så klart så måste de få springa av sig lite så vi tog ut dem på ett stort gräsfält och bara lät dem springa. Det är en riktigt underbar känsla kan jag säga er som inte provat det.

Efter det så var det hem och fixa sig sen in till jägers för en lördag kväll full med galopp. Underbart <3. Möte upp min Kusin Carro och massa andra trevligt folk :).

Söndag så låg vi i sängen nästan hela dagen. Va ute och gick en runda och gick o handla. sen hem och laga god mat, Kycklingfile med pommes o tatziki. Kan inte bli bättre :D. Sen fick vi ett ryck och körde till Ica maxi för att köpa hårfärg. Sen så färgade vi mitt hår :D.


Måste även tillägga att jag fått mitt nya hjälmöverdrag :D     

Av Isabell - 19 juli 2010 22:04

Då har man skaffat en blogg här på bloggplatsen. Här kan man läsa om saker som händer i mitt liv men även om mitt stora intresse som är galoppsporten. Som jag har varit inblandad med i 2år nu.


Kan berätta lite om gårdagen som var den bästa söndagen på länge. Var på falsterbostrand och tränade en galopp häst, jätte mysig var det. Hade inte ridit på en månad så det var på tiden nu :).

Det är jag i grönväst som rider på ett fullblod vid namn Exenetos men kallas köttbullen. sen är det min vän Anna i röd väst som sitter på fullblodet Lady.

   

  





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Love too horses!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards