lifeofbella

Alla inlägg under februari 2011

Av Isabell - 12 februari 2011 22:14

Kunde inte haft en bättre dag i stallet idag :).

Var i stallet vid halv 10. Då körde vi några stycken för att handla hö till de små hästarna. När vi kom tillbaka började jag och fixa till Nisse sen tog in och sadla honom för en liten ridtur i paddoken. Han var så himla duktig och det gjorde verkligen min dag :). Sen fick han gå ut i hagen och fick lunch. Då kom dem som bor på gården och fråga om jag och Daniela va hungriga. Så vi gick in och fick omeleter till lunch, det var mums :). Sen åkte vi iväg igen för att hämta hem spån. Tror jag körde från stallet vid 15,30 idag. Men de va bra skönt att vara där en heldag när det var så fint väder :).

Åkte sedan till jäger för att ta ett snack med telenor och för att handla en ny baddräkt. Vilket jag inte gillar, men tyvärr måste man ju ha det på jobbet :P.


Han kan, han kan :D. Utan några inspäningar eller liknande :D. Min häst börjar bli så duktigt :D.

        

Av Isabell - 11 februari 2011 22:26

Några bilder från gårdagens ridtur. Blev inte så jätte bra bilder pga att de är tagna från mammas mobil :P.


Hade en väldigt pigg och liten busig häst igår. Men nu är det iallafall på ett positivt sätt, för de går framåt.


Kommer fler bilder sen från dagens ridtur :)

    

Av Isabell - 6 februari 2011 21:58

Är så lycklig att det äntligen går framåt med hästen nu efter denna hemska vintern :). Red honom ensam i paddoken och äntligen skärpte han sig och vi fick en massa fina galoppfattningar. Tog även några hopp från trav över ett lågt hinder bara för att känna hur han reagerade. De tyckte han var jätte roligt :) han hade bara lite svårt att känna när kan skulle skjuta ifrån. Men det kommer han ska bara få in tekniken. Man kan ju faktiskt inte begära så mycket av en 4åring. Speciellt inte när han inte har blivit hoppad så mycket innan, bara någon enstaka gång. Så jag är glad över den lilla biten vi kommit än så länge. Jag tänker inte stressa min häst för jag har inte bråttom och han har många år kvar och skulle inte vilja att han gick sönder redan. 

Av Isabell - 5 februari 2011 18:29

När hästen går som han gick idag så kan man inte annat än att älska honom en massa och bli riktigt glad :D.

Red först ut en runda mest skitt men tog även några travsteg. Efter det gick vi in i paddoken för tänkte att han skulle få trava lite mer. Var ju beredd på att han bara skulle dumma sig en massa. Fick fram honom i trav och han gick riktigt fint och kändes framåt. Tänkte undra om han kan galoppera ordentligt. Satte mig ner i arbetstrav och gjorde galoppskänklen och han gick upp i fin galopp hur lätt som helst. Och utan att dumma sig. Då blev man jätte glad :D.   

Av Isabell - 4 februari 2011 20:54

Då ringde de från jobbet idag och de lät ju positivt :). Ska in där på Torsdag då vi ska prata och planera lite. Måste först gå en liten kurs om bebis sim som vara en helg. och sen planera in några praktik timmar så jag få se hur det går till :). Går allt bra där så börjar jag jobba :)


Kände att jag skulle vara seriös med min häst idag. Så sadlade honom och drog på mig regnkläder. Tog ut hästen och hoppade upp. Efter ha skrittat fram i sådär 10 min kom jag och min häst fram till att vi båda ogilla läget och bestämde oss för att gå in i det lilla ridhuset och bara skritta och trava lite där inne.


2 fjantiga/söta bilder från stallet idag :P 


    

Av Isabell - 2 februari 2011 22:43

Ja va ska man skriva idag då :P


Kan ju börja med att jag har färgat mitt hår brunt igen :D. Men tyvärr så är mitt hår omöjligt :(. För de bleks så snabbt och färgen håller inte så bra. Har hittat ett märke nu som håller bäst, men ändå inte tillräckligt bra :(. 


Ja sen ska man på arbetsintervju imorgon för jobbet som en simlärare. Har jobbat som det tidigare och trivdes väldigt bra med det :). Men är jätte nervös och vet verkligen inte vad jag ska ha på mig :/. Man ska ju vara välklädd och "rent" klädd. Men det är så svårt :/. 

Presentation


Love too horses!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards