lifeofbella

Alla inlägg under oktober 2010

Av Isabell - 25 oktober 2010 22:51

Känner mig ganska deprimerad och ahr gjort det de senaste dagarna.

Licenskursen som va nu i helgen blev inte av för min del :(.

I onsdags red jag två galopp hästar. Det gick så bra och jag va så himla glad :D. Åkte hem sen gick jag ut och sprang. Det gick också bra. Jag tänkte denna dagen har varit så underbar och jag kan verkligen klara detta.

Men på kvällen ändrades detta på 2sek. och allt bara gick i kras. Åkte in till jägers för att rida jobb på en travare. Hade gått 3 intervaller och allt hade gått jätte bra. Gick på den nr 4 och efter en liten bit hoppa han o kom upp i galopp. Jag va inte beredd på det och tappa balansen lite, han blev rädd och hoppa åt sidan och stanna. Jag gled av åt andra hållet. Landade stående på min högerfot sen bara vek den sig. Satt helt stilla och tänkte nä detta händer inte mig. Snälla säg att det inte är sant. Varför skulle detta hända nu för, jag behöver inte detta. Visst fick bara en rejäl stukning. Men det var tillräckligt. Kunde gå pga allt adrenalin. Men när jag vaknade på torsdag morgon kunde jag inte gå eller stå på foten det gjorde så ont så ont. Jag va så ledsen att jag nästan sov bort hela torsdagen. Fredags kunde jag heller inte gå. Så har fått hoppat runt på kryckor. Lördag började det bli lite bättre. Söndag räckte det med en krycka. Idag kan jag gå på den, men inte för mycket för då börjar det kännas. Min fot har varit så svullen att inte ens mina tår nuddade marken när jag satte ner den.. Kan knappt ha några skor på mig heller. Blå och fin är den med.

Just my luck.

Och just nu? just nu vet jag verkligen ingenting. Tankarna snurrar för fullt.

Av Isabell - 6 oktober 2010 19:11

Kan ju vara glad att det gick lite bättre med springningen idag :). Men är fortfarande orolig på om jag kommer att klara det, men jag kämpar så mycket jag kan. Visst om jag inte klarar det nu så har jag en chans igen i april nästa år, men jag känner inte för att vänta så länge. Om jag inte klarar det denna gången känns det som om jag kommer ge upp och skita i det även om jag verkligen vill ha det.


Imorgon blir det en stressig förmiddag. Ska ta hand om 6 hästar imorgon ute på landet. Ska släppa ut, mocka, halma, fodra, ta in och fixa foder till kvällen. Sen börjar lunch galoppen inne på jägers 12,18. Hur fan ska jag hinna? Ska stressa som en galning :P. Skulle gärna vilja duscha av mig innan galoppen med. Tur så finns det en dusch där. Men gissar på att jag måste köra hemifrån vid 7 så kanske jag hinner haha.


Måste även tilllägga att Bruno Mars är en av de bästa sångarna som finns <3. Vet ni inte vem han är så rekomenderar jag att söka på honom på youtube och lyssna på han låtar. Helt underbar röst :D <3.

Av Isabell - 4 oktober 2010 21:26

Var hos underbara tandläkaren idag hahahah. Aja de blev ett bra och kort besök iallafall. De va bra en sån årligkontroll. Men hon tyckte att jag hade jätte fina o starka tänder och att det va jätte bra att jag inte hade haft ett ända håll på 19 år:P hahh. Så ja de va väldigt skönt.


Ja imorgon ska man då till arbetsförmedlingen och se va de har att säga. Jag vet att de ville att jag skulle hitta en jobbcoach från deras hemsida till imorgon. Det skulle vara en hemsida som hade en inriktning av de jag läste i gymnasiet. Jag har verkligen kollat och läst igenom ALLA. Där är inte en ända som har inriktning med häst eller djur i allmänhet. Vilket är väldigt dåligt eller? De tycker jag iallafall. Så de kan inte bli arga på mig, för jag gjorde ju som de sa men det fanns ingen :P.


Har även varit ute o sprungit idag. De gick inte alls bra idag :( usch va jobbigt det kändes :P. Får hoppas på att det går bättre på onsdag haahah :P-


Av Isabell - 1 oktober 2010 13:29

Det gick bra på löplabbet, det var jätte trevlig personal där som noga utvalde ett par sko som skulle passa mig :). Direkt när jag hade köpt de i onsdags va jag ute och sprang och det kändes väldigt bra faktiskt :)


Igår va de kvällslöp (galopp) på jägersro :D från 1750 till 2140. Riktigt trevligt var det men massa fina löp och massa fina hästar :). Kan säga att man märker att det börjar bli höst nu. Blir kallare ute och det bli mörk fort :(. i somras när de va lopp på kvällen kunde man sitta i linne och det visade 25 grader. Nu får man står med en varm jacka, folk gick till och med runt med halsduk, vantar och mössa :P. Usch gillar inte detta hahah.


Va ute och sprang i morse, skönt med benen kändes väldigt tunga idag :P. Sprang rundan på 17min men vi måste göra det på en max tid på 15min. Så det är ju en bit kvar. Men de är bara och kämpa. Har ju 23 dagar på mig hahah.

Väntar på att klockan ska bli 1500. Då ska jag bli hämtad och ska ut och rida en lite men tjock islandhäst hahah. Inte den sorts häst jag brukar rida, men ja de måste väll också få sin motion hahah.

Presentation


Love too horses!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards