lifeofbella

Alla inlägg under december 2010

:)

Av Isabell - 30 december 2010 18:43

Blen nöjd med mina julklappar, trots att allt va till hästen :). saltsten, lite hästgodis och sen presentkort på hööks. Där jag snabbt gick och handla på mellandagsrean, fick ett jätte fint och bra träns för 199kr, helskodda ridabyxor för 299kr :). bra fybd tyckte jag hahahh.


Här kommer en bild på min fina Defender i hans nya träns. Ber om ursäkt för prislappen, men ville inte dra av dem om den inte skulle passa honom :P


Tog en liten ego bild på mig i min fina reflexjacka på jobbet igår i

  


Har aldrig sagt att min katt är normal :P. Här är en bild när hon leker kurragömma med hunden, bra gömmställe hon kom på va hahah. Så nu vågar man inte lämna plastpåsar framme om hon skulle skada sig om man inte var hemma.

Av Isabell - 26 december 2010 22:38

hehe ojsan det var ett tag sen :P. Kanske får skärpa mig lite. Får väll börja med att lite sent önska alla en god jul och hoppas ni hade det trevligt :).


I tisdags hade jag båda haft körkort i ett år och min fina Defender i en månad, så här kommer några mysiga vinterbilder i hagen som jag då tog i tisdags :).                

Av Isabell - 14 december 2010 21:05

Ja då han man haft sin söta lilla häst i tre veckor idag :D. Det har gått jätte fort :O. 

Kan fortfarande inte fatta att jag äger en häst, om man då inte tänker på det ekonomiska, då märker man det, hahaha. Men han är så underbar min lilla man <3


Har jobbat 09,30 till 16 idag, sen hem sen ut och fixa till hästen.

Någon mer än jag som märker av denna extrema kylan :|. Det är verkligen svinkallt. De har lovat snö på torsdag, på måndag -8 och tisdag -13. Jag hoppas vädret har fel. 


Men nu ska jag gå och lägga mig, börjar 07,00 imorgon :(. 


God natt :)

Av Isabell - 12 december 2010 21:44

Sovit väldigt kontigt i natt för min hund tog upp hela sängen, de va inte att hon låg på en liten bit på kanten, de va att hon låg på mitten och verkligen sträckte ut sig. Så hon tog även allt mitt täcke. Vaknade och jobbade sen mellan 11-13 idag. åkte sen ut till min lilla plutt Defender *Nisse*. Okej liten och liten han är ju runt 1,65- 1,68 :P. Blev lite ridning i ridhuset idag. Han var jätte duktigt och han börjar fatta galoppskänklen och får rätt galopp i båda varven och han börjar kunna samla sig fint. Han klara och hålla galoppen i två varv, sen får  vi sakta av och trava ett varv sen ta en ny skänkling. Kanske låter som han är en liten klenis haha. Men det är så att ridhuset är som en stor volt, vilken han är lite för stor för när de gäller hans steg. När galopp hästar springer tar de väldigt stora kliv och verkligen sträcker ut sig. Så de kan ha lite svårt för att gå på små volter där de måste minska på steget och samla sig. Men han utveckals mycket bra :D. Han tyckte det var jätte roligt och gjorde några glädje sparkar och glädje hopp.


Funderar på att gå och lägga mej i sängen, är ganska trött. Ska jobba imorgon. Måste även ringa till två veterinärer imorgon. En som ska komma och vaccinera hästen och till en klinik där vi ska lämna katten för kastrering och öronmärkning :P.   

Av Isabell - 11 december 2010 20:49

Haha min pojke är bara för söt :). Va i stallet och löshoppa honom idag, han klarade 80cm i det lilla ridhuset :P. Han är så klumpig, märks att han bara är 4 år ibland. i ridhuset är där lutande bjälkar från väggen. Så busade han till det lite, så slog han huvudet i en av bjälkarna. va gör han? jo han skakar lite på huvudet och sen springer och hoppar som en galning. Själv står man där och tänker, hallå mår du bra eller? du slog liksom huvudet ganska hårt precis :P. Men han bara springer på som inget har hänt, hahah han är lite knäpp :P. Längtar tills all snö försvinner så jag kan gå ut och hoppträna honom i paddoken, ska bli så roligt :D. Men det verkar som all snö förvinner nu ju, fattar inte det. Bara över natten har stora mängder bara töat bort. Men självklart har de lovat minusgrader så de fryser väll.

Hoppas iallafall att där e snö på julafton, tråkigt om det inte är en vit jul.

  Min mamma har iallafall blivit ut ringt av jouren så hon är ute och saltar.


Så nu sitter han här ensam hemma och har jätte tråkigt, tur att man har hunden och katten så man har lite sällskap iallafall, bara hästen som fattar synd att man inte kan ha honom i lägenheten hahaha :P  

...

Av Isabell - 6 december 2010 22:14

Ja har väll inte hänt så mycket idag :P 

Åkte till jobbet vid 9 och slutade vid 12 hahah. Kom hem bytade om och åkte till lilla hästen :D. Han blev tömkörd idag, han var lite busig men duktig ändå :P. 

Det var inte roligt att köra hem, för så klart blev de minus grader och vägarna hala. Så skulle köra rakt fram i en rundel, tryckte då lite lätt på bromsen  och bilen bara börja glida snett mot en dike, ställde mig på bromsen för att få stopp på bilen och den stanna precis när nosen på bilen var vid kanten, lite längre fram hade jag åkt ner i diket eller om en bil hade kommit och kört in i mig. Det var inte roligt ska jag säga. Skit väder. 


Kom hem laga lite mat och tog sen ett varmt bad och nu sitter jag här haha :P. Ska snart gå och sova för jag är väldigt trött. och så har mitt knä börjat göra ont igen :(. För er som inte vet trilla jag av en häst för lite mer än ett år sen och då landa jag på mitt höger knä. svullet och blått va de från vaden upp en bit ovanför knäskålen. Åkte in till sjukhuset ( några veckor senare, lite dumt gjort kanske) för att jag fortfarande hade ont, de röntka lite och kände o böjde och så, gjorde jätte ont. fick spendera 7-8 timmar på sjukhuset, för att få reda på att jag fått en skada på ledbandet på utsidan av mitt knä. Men de tyckte inte de va tillräckligt allvarligt för att operera.Här är några bilder på hur mitt knä såg ut.            



Men något positivt nu, om exakt 4 månader blir jag 20år wihooooo :D 









Av Isabell - 5 december 2010 21:48

varför just regna? Idag har de fan varit tråkigt väder. Bara regnat, sena snö o regn blandat sen regnat igen. Sen har de lovat plus grader att tag nu. Hoppas jag för om de blir minus så blir de bara underkylt regn och vägarna blir riktigt hala :/


Då har man fått ett jobb, än så länge en månad framåt. Började idag bara för att de behövde hjälp. Idag gjorde jag massa städning på kontoren när tex som damsuga, tvätta golv, tork bord och diska lite :P. Men imorgon ska man åka runt till andra kontor och arbetsbodar och städa. Det gör man då två och två. Så får väll se hur det går. Behöver lite pengar iallafall.


Idag blev det lite sent i stallet så har bara mockat och fixat mat till honom. Sen blev han ordenligt ryktad och så myste vi lite :). Han är så underbar min lilla pojke <3 

Av Isabell - 4 december 2010 22:43

Har haft en jätte mysig lördag idag :). Åkte ut till stallet vid 12. Började med att löshoppa min pojke. Han klara 40,60 och 70 cm utan problem, bara flög över :). Vågade inte testa högre för ridhuset är lite litet för honom. Så längtar tills snön försvinner så vi han ut o hoppa i paddoken :). Efter det vid 14 gick vi in och fick lite mat, riktigt god ost och skinkpaj hade mamman i familjen gjort. När vi ätit färdigt gick vi ut i stallet och julpyntade, jätte mysigt blev det. När vi va färdiga med det gick vi ut och åkte pulka med de två tvilling pojkarna som är 5år. Det var så jag , min kompis daniela, pojkarna felix och filip deras stora syster cicci och en till tjej :). När vi åkt färdigt vid 17,30 gick vi in för lite eftermiddags fika. Blev lite glögg, pepparkakor och annat smått och gott. Sen ut i stallet igen för och mocka och fixa mat till hästen. Sen fick han komma in och få nytt täcke och fick lite mat så blev han glad. Sen va det bara för mig att köra hem. 

Va väll hemma vid 19,45. gjorde lite kvällsmat.

och nu så bara sitter jag här och har tråkigt :P


Men kunde inte haft en bättre lördag :D 

Presentation


Love too horses!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards