lifeofbella

Alla inlägg under september 2010

Av Isabell - 29 september 2010 10:57

Sitter och väntar på att klockan ska bli 12 för då ska man åka till en ny affär(iallafall för mig:P) som heter löplabbet. Där hjälper dem en och hitta de perfekta skorna för en. De kollar fötternas belastingspunkt och så får man springa på ett löpband då de ser hur man sätter ner fötterna. Så får man se om de kan hitta ett par skor till mig som jag kan springa i :P. Behöver ett par som är stötdämpande så att min knä kan bli lite avbelastade.


Sen jäklar ska jag och Daniela ut och springa hahah. Ska försöka springa iallafall 3 dagar i veckan nu. För jag vill verkligen klara detta testet nu. det skulle vara en dröm.



Jag och en travare som kallas Pricken ute på en tur i skogen för någon månad sen

  

Av Isabell - 28 september 2010 14:48

Har varit på arbetsförmedlingen idag. De tog två hela timmar :O va lite drygt och sitta där :P. Kom dit så sa dem att jag va på fel avdelning och att jag skulle gå till en annan ingång en bit från. Kom inte där så fick jag sätta mig vid en data och skriva in mig. Skulle först skriva typ nummer o adress o liknande. Sen va jag har för utbildning o vad jag har jobbar med. När jag va färdig med allt det sa dem att jag skulle få träffa en handledare så jag kunde sätta mig så länge så komemr där någon snart o hämtar dig. Jovisst satt där i 40 min innan de kom något.

Först igen handledaren igenom allt man hade skrivit på dator sen fråga han va man vill jobba med o liknande. Seh gav han mig snågra uppgifter jag skulle göra.

Innan den 5/10 alltså inom en vecka måste jag hitta en jobbcoach o då gå till bara till arbetsförmedlingen och vissa det. Innan den 10/10 måste jag dit med mina betyg, papper från tidigare arbetsplatser och från a-kassan. Det är massor och hålla reda på nu :O


Men nu ska jag hoppa in i duschen sen åka till pojkvännen. Vi firar två år idag så grattis till oss :P hahh.



Av Isabell - 27 september 2010 17:27

Såg Eclips igår, den va jääääätte bra :D hahah.


Idag har jag varit på jägersro och pratat med galopptränaren som jobbar i skolstallet där jag gick i skolan. Prata med honom om licenskursen och hästar. Så nu får jag låna en häst av honom. Får låna fina Scratch My Back som jag har ridit och hoppat startboxar med för. Så det känns ganska bra :). Nu är det bara fystesterna som jag är lite orolig över. Men tränar nu så hoppas på det bästa :).

Så på lördag bli det första ridturen :).


Längtar till torsdag får då är det kvälls galopp på jägers :D. Hoppas verkligen på fint väder.



Scratch My Back

   

Av Isabell - 26 september 2010 20:25

Är just nu hemma hos en tjejkompis som heter Daniela. Har precis ätit en jätte god middag. och nu ska vi se twilight Eclips. om vi får i gången den det vill säga. Har provat i hennes dvd och ps2 men det vill verkligen inte fungera :(. Nu är hon nere i storarummet och prova om de funkar där.


 Nu så kom hon i trappan, så fråga jag henne upp de funka. så hör ja att hon säger ja. sen kollar jag upp så ser jag att hon går med en stor dvd i famnen hahaha. Så nu får vi se om det funkar :P


Nu har vi fått bild men inget ljud, framsteg.


o nu ljud


Wow efter att kämpat i typ 45 min har vi äntligen fått det att funka :)


Så nu ska jag titta  på eclips o äta chips :D

Av Isabell - 24 september 2010 18:54

Ja detta va ju ett tag sen märkte jag hahahha. hmm får väll tänka efter vad som har hänt:P


Jo sist skrev jag ju om att jag vänta på min kisse. Hon har ju varit hemma ett tag nu. lite mer än en månad rättare sagt :P. Hon är en riktig jävel men samtidigt helt underbar. Hon är så nyfiken och ska vara med på allt man gör. o busa? De vill hon HELA tiden :P. o har man börjar blir man inte av med henne.


Ja så är man ju arbetslös med hahah. Än sålänge är det ganska skönt. skönt att få sova ut och vila lite. men kommer väll tröttna på det så småningom har ju bara varit det i en vecka hahah. Så föra fredagen när jag sluta åkte jag hem till Anna och bodde där i 5 dagar (till i onsdags då). De va väldigt roligt och trevligt, även skönt att komma lite hemifrån :D.

Något som inte va roligt va att jag hade tagit lite bilder med mobilen. När jag då ville titta på dem så hade ALLA mina grejer försvunnit från minneskortet. Vet inte hur. Någon som vill gissa vem som inte var så jätte glad just då ???


hmm va mer?

Jo juste vet inte om jag har berättat att jag försöker ta amatör jockey licens. aja har iallafall chansen till att ta det den 23-24 oktober. Så just nu om dagarna tränar jag för fullt, är ute och springer o liknande. Försöker även tänka på vad jag äter. Så nu om jag får tag på en häst o rida med. så försöker jag nog. Annars får jag vänta till april när galopp säsongen sätts igång igen. Men de känns som de e länge till dess :P.  Kan jag klara att komma i form på en månad? Skadar ju inte att försöka. Bara inte mitt knä sviker mig :/





Presentation


Love too horses!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards