lifeofbella

Alla inlägg under augusti 2010

Av Isabell - 6 augusti 2010 18:36

Måste ju berätta om min nya familjemedlem som jag väntar på att få hem.


En liten kisse bebis som just nu är 2 månader gammal.

En lite sköldpaddsfärgad lite flicka :D.

Men vet inte riktigt vad jag ska döpa henne till. Det står mellan : Baily, Nova och Elli.  säg gärna va ni tycker o va ni tycker skulle passa henne.

Här är två bilder på henne :)     

Av Isabell - 6 augusti 2010 18:19

Svensk Derby på söndag, åh va jag längtar :D

  


 Drömmen om att vinna ett Derby


Derby- ett magiskt ord inom hästsporten

Derbyt är kapplöpningssportens Blå Band, den största av alla löpningar.

Derbyt är löpningen alla aktiva drömmer om att vinna.


Att arrangera ett Derby innebär att föra sportens starkaste tradition vidare,

att vårda ett kulturarv som vi är mycket stolta över.


Begreppet Derbyt kommer, liksom hel kapplöpningssporten, från England.

Löpningen har fått sitt namn efter en engelsk lord - Lord Derby,

vars nu ättlingar fortfarande äger galopphästar i England.


The Derby reds för första gången 1780. I Sverige reds det första Derbyt 1918

Det har alltid avgjorts på Jägersro - Derbybanan.


Galoppsporten och dess Derby har alltså traditioner långt utöver det vanliga.

Derbysegrare blir aldrig bortglömda, att vinna Derbyt är att göra sitt namn odödligt.


2010 rider vi det 93:e Svenska Derbyt på Jägersro.

En ny vinnare ska skriva in sitt namn i historieböckerna.

Dern 8 augusti står en lycklig hästägare i vinnarcirklen, möte folkets jubel,

vet att hans/hennes namn för alltid kommer att leva vidare inom galoppsporten


En dröm har blivit uppfylld


:)

Av Isabell - 2 augusti 2010 18:41

I lördags var jag först på kalas hos min mormor som blev 70 år :). Så grattis till henne <3. Massa god mat och tårta(som jag bakade) Min morbror från småland kom ner körandes på han motorcykel så jag fick åka en lite runda :D.


Efter kalaset åkte jag till centralen för att ta tåget till Anna för lite förfest. Sen blev det tåget till Helsingborg där det ver festival. Lite cider, karusell, musik och trevligt sällskap gjorde kvällen super :).


Då var det måndag igen o har jobbat som vanligt :P. Nu sitter jag här hemma och väntar på att Anna ska komma hit :D hahah. Ett glas vin kanske det blir vem vet :)

Presentation


Love too horses!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards